Od 6 września działa całodobowa, bezpłatna, ogólnopolska infolinia dla dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów. Pod numerem telefonu 800 800 605 dzieci i młodzież, ale także rodzice, nauczyciele i pedagodzy będą mogli uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników.
Aby skorzystać z pomocy wystarczy zadzwonić na infolinię, gdzie profesjonalni konsultanci odpowiedzą na wszystkie pytania, doradzą, co można zrobić w danej sytuacji. Rozmówcy nie muszą się przedstawiać, mają zapewnioną dyskrecję i anonimowość.
Zachęcamy także do skorzystania z kontaktu mailowego pomagamy@1815.pl
Szczepienia w wieku 12-18lat – informacja (pobierz)
Kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby niepełnoletniej przeciw covid19 (pobierz)
INSTRUKCJE – nowości w dzienniku elektronicznym
- Jak odczytać w dzienniku elektronicznym ZADANIA DOMOWE wpisane przez nauczycieli? (kliknij)
- Jak otworzyć i dodać ZAŁĄCZNIK na dzienniku elektronicznym? (kliknij)
Referaty, artykuły i prezentacje
(aby przeczytać kliknij w wybrany tytuł)
1. Moje dziecko ma wadę wymowy
5. Narkotyki w zasięgu ręki – prezentacja multimedialna
6. Wykaz pomocy terapeutycznych do utrwalenia wymowy w domu
Dodatkowy zasiłek opiekuńczy na czas opieki nad dzieckiem
w związku z zamknięciem z powodu COVID-19 żłobka – klubu dziecięcego – przedszkola – szkoły
Wpłaty na rzecz RADY RODZICÓW
Wpłaty na rzecz RADY RODZICÓW przy Szkole Podstawowej nr 11 w Będzinie
można dokonywać na konto Rady Rodziców:
VeloBank S.A. 11 1560 1010 0000 9010 0024 2044
—————————————————————————————————–
Opłaty za pobyt w oddziale przedszkolnym
Opłaty za pobyt w oddziale przedszkolnym również należy dokonywać na wskazane konto szkoły:
ING Bank Śląski 66 1050 1227 1000 0023 0114 9775
Informacje dotyczące wysokości opłaty w oddziale przedszkolnym należy uzyskać w sekretariacie szkoły lub u intendenta.
Opieka dentystyczna
Szanowni Państwo,
12 września 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 12 kwietnia 2019 r. o opiece zdrowotnej nad uczniami (Dz. U. z 2019 r., poz. 1078). Zgodnie z art. 4 ustawy za zapewnienie warunków organizacyjnych opieki zdrowotnej nad uczniami są dyrektor szkoły oraz organ prowadzący szkołę.
Ustawa w sposób szczegółowy określa zadania podmiotów odpowiedzialnych za realizację wprowadzonych przepisów prawa.
Organ prowadzący szkołę/przedszkole obowiązany jest do zapewnienia możliwości korzystania z:
1) gabinetu profilaktyki zdrowotnej, o którym mowa w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe;
2) gabinetu dentystycznego spełniającego wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2190 i 2219 oraz z 2019 r. poz. 492, 730 i 959).
3) gabinetu profilaktyki zdrowotnej w szkole udostępnionego nieodpłatnie na podstawie umowy pielęgniarce środowiska nauczania i wychowania albo higienistce szkolnej
W przypadku braku gabinetu dentystycznego w szkole, organ prowadzący szkołę zawiera porozumienie z podmiotem wykonującym działalność leczniczą udzielającym świadczeń zdrowotnych z zakresu leczenia stomatologicznego dla dzieci i młodzieży finansowanych ze środków publicznych, w którym określa się sposób organizacji udzielania świadczeń.
Mając na uwadze powyższe, Miasto Będzin wypełniając obowiązek ustawowy, z uwagi na brak gabinetów dentystycznych w szkołach prowadzonych przez Miasto Będzin, zawarło porozumienie z podmiotem wykonującym działalność leczniczą udzielającym świadczeń zdrowotnych z zakresu leczenia stomatologicznego dla dzieci i młodzieży, tj. NZOZ Centrum Stomatologii Perfect Urszula Szulińska, Robert Fidyk spółka jawna z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy ul. Kasprzaka 4, 41-300 Dąbrowa Górnicza, tel. 797 424 880, stomat@wp.pl .
Wybór podmiotu wykonującego działalność leczniczą z siedzibą w Dąbrowie Górniczej spowodowany był faktem, iż na terenie Miasta Będzina nie funkcjonuje gabinet stomatologiczny objęty kontraktem Narodowego Funduszu Zdrowia, który świadczyłby usługi z zakresu leczenia stomatologicznego dla dzieci i młodzieży.
Z kolei po stronie dyrektora szkoły/przedszkola leży współpraca z:
1) podmiotami sprawującymi opiekę zdrowotną nad uczniami;
2) rodzicami w przypadku wystąpienia problemów zdrowotnych lub higienicznych, w oparciu o procedury organizacyjne postępowania (art. 4 cytowanej ustawy).
Dyrektor zobowiązany jest również dopełnić obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 7 ust. 3 cytowanej ustawy, tj.: „Rodzice wraz z wychowawcą w danym roku szkolnym uzyskują informację o zakresie opieki zdrowotnej oraz o prawie do wyrażenia sprzeciwu, o którym mowa w ustawie, złożonego w formie pisemnej do świadczeniodawcy realizującego opiekę. Informację tę umieszcza się ponadto w miejscu ogólnie dostępnym w szkole.”
Z uwagi na wejście w życie ustawy 12 września 2019 r. wychowawcy klas powinni poinformować rodziców/ opiekunów prawnych o przysługujących im uprawnieniach na najbliższym zebraniu.
Zgodnie z art. 7 ust. 2 opieka stomatologiczna nad uczniami w zakresie profilaktycznych świadczeń stomatologicznych dla dzieci i młodzieży sprawowana jest w przypadku braku sprzeciwu rodziców/prawnych opiekunów.
Ponadto opieka stomatologiczna w zakresie świadczeń ogólnostomatologicznych (z wyłączeniem ortodoncji) wymaga pisemnej zgody rodziców/prawnych opiekunów, wyrażonej po uzyskaniu informacji, o której mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, tj.: pacjent, w tym małoletni, który ukończył 16 lat, lub jego przedstawiciel ustawowy mają prawo do uzyskania od osoby wykonującej zawód medyczny przystępnej informacji o stanie zdrowia pacjenta, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu, w zakresie udzielanych przez tę osobę świadczeń zdrowotnych oraz zgodnie z posiadanymi przez nią uprawnieniami.
Rodzice/prawni opiekunowie wyrażają zgodę na świadczenia ogólnostomatologiczne przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego.
Rodzice/prawni opiekunowie mają prawo wyboru innego lekarza dentysty niż ten, z którym organ prowadzący zawarł porozumienie na realizację świadczeń zdrowotnych.
Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego
dla dzieci i młodzieży
Sosnowiec, ul. Piłsudskiego 9
Zachęcamy rodziców do skorzystania z bezpłatnej pomocy psychologicznej dla uczniów. Wizyta w Centrum Zdrowia Psychicznego może odbyć się wyłącznie po uprzednim telefonicznym kontakcie z infolinią wykonanym przez rodzica lub opiekuna prawnego dziecka .Zachęcamy wszystkich , którzy potrzebują pomocy, wsparcia lub konsultacji w obszarze zdrowia psychicznego. Każdy potrzebujący może uzyskać wsparcie w zakresie diagnozy, terapii lub informacji na temat specjalistycznych placówek zajmujących się daną problematyką.
Podajemy adres:
41-200 Sosnowiec , ul. Piłsudskiego 9
telefon infolinii: 532-560-020 lub 532-560-021
Godziny pracy Centrum : poniedziałek – piątek 8.00- 20.00
Pedagog – mgr Iwona Tomczyk-Król
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7:00 – 10:00
Wtorek: 8:30 – 12:30
16:30 – 18:00 konsultacje dla rodziców
Środa: 9:30 – 12:30
Czwartek: 7:00 – 12:30
Piątek: 7:00 – 12:00
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Niebieska Karta – link do pobrania
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jednym z wielu zadań nas, osób dorosłych, pełniących rolę rodziców, dziadków, nauczycieli, opiekunów jest socjalizacja dzieci, które naśladując nasze postępowanie uczą się życia. Z przykrością stwierdzić należy, że my dorośli nie potrafimy wywiązywać się z tego obowiązku. Często nasze postępowanie jest niezgodne z tym, co usiłujemy tłumaczyć dzieciom. To co robimy, różni się znacznie od tego co mówimy do naszych pociech, a dziecko uczy się przecież głównie poprzez naśladownictwo. Do tego dochodzi fakt, iż przyszło nam żyć w czasach ogromnego pośpiechu, w którym nie zawsze mamy czas okazywać naszym dzieciom tyle uczucia ile one same by chciały. Pośpiech w szkole, w domu, tysiące dodatkowych obo-wiązków nałożonych na dziecko, niejednokrotnie powoduje u naszych milusińskich problemy emocjonalne, a co za nimi idzie zaburzenia zachowania. Dziecko chce zwrócić na siebie uwagę, niekoniecznie w sposób którego my dorośli życzylibyśmy sobie. Czasem niegrzeczne zachowanie dziecka jest wołaniem o pomoc. Dzieci nie potrafią same sobie poradzić z negatywnymi emocjami i stają się bardziej agresywne albo wycofane w kontaktach społecznych, może doprowadzić do różnych form niedostosowania społecznego oraz, poważnych problemów emocjonalnych. Pedagog w szkole jest rzecznikiem praw ucznia oraz koordy-natorem wszystkich działań podejmowanych w celu niesienia mu pomocy. Pedagog jest specjalistą w dziedzinie wychowania, rozwiązywania problemów z jakimi boryka się dziecko i jego rodzice. Pedagog prowadzi na terenie szkoły różne form zajęć indywidualnych i grupowych. Służy on swoją pomocą dorosłym opiekunom dzieci, którzy nie potrafią poradzić sobie z problemami wychowawczymi w domu.
Nie należy wstydzić się korzystać z pomocy pedagoga. Ważne jest przecież dobro dziecka. Dbajmy razem o prawidłowy rozwój psychofizyczny i społeczny naszych dzieci, a będą one szczęśliwe. Zapewnijmy im poczucie bezpieczeństwa i możliwość optymalnego rozwoju przez naukę, zabawę oraz realizację ich marzeń. Wspólnie wzmacniajmy ich poczucie własnej wartości, a będziemy spokojni o ich przyszłość oraz dumni z ich efektów w nauce.
Szanowny Rodzicu/ Opiekunie !!!
Do pedagoga szkolnego możesz zwrócić się w przypadku gdy:
- Niepokoi Cię zachowanie dziecka.
- Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich relacjach z nim.
- Masz pytanie dotyczące wyników w nauce dzieckai j ego funkcjonowania w szkole
- Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania.
- Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić.
- Szukasz pomocy w trudnych sytuacjach życiowych.
Drogi Uczniu!!!
Zapraszam Cię do swojego gabinetu gdy:
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
- Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
- Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.
- Chciałbyś z kimś porozmawiać.
- Chciałbyś pomóc innym, a nie wiesz w jaki sposób (może zainteresuje Cię wolontariat ?).
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
Pamiętaj!!!
- Pedagog wysłucha Cię życzliwie i z uwagą.
- Zapewni dyskrecję i anonimowość.
- Pomoże znaleźć wyjście z trudnej sytuacji.
Psycholog – mgr Magdalena Gajda
Godziny pracy:
Poniedziałek: 11:50 – 16:00
Wtorek: 7:30 – 8:45
Środa: 11:50 – 17:00
Czwartek: 7:30 – 9:45
Piątek: 7:30 – 8:45
Działania psychologa szkolnego mają na celu:
- dobro uczniów:
- dbanie o prawidłowy rozwój,
- wspieranie mocnych stron,
- rozwijanie ich zdolności, umiejętności oraz zainteresowań,
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych,
- pomoc w sytuacjach kryzysowych.
Praca psychologa polega na rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych dziecka, prowadzeniu rozmów wspierających z uczniem, rozmów dyscyplinujących, prowadzeniu zajęć indywi-dualnych z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych (podczas zajęć usprawniamy zaburzone funkcje poznawcze).
Rodzice mogą liczyć na pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, nauczyciele na wsparcie psychologiczne na terenie szkoły oraz ustalanie wspólnych oddziaływań wychowawczych.
Uczniu!
Zapraszam Cię na rozmowę, gdy:
– masz trudności w szkole lub domu, popadasz w konflikty z kolegami,
– chciałbyś się lepiej uczyć,
– chciałbyś nauczyć się, jak radzić sobie z trudną sytuacją,
– w Twoim życiu zdarzyło się cos przykrego,
– czujesz, ze nikt Cię nie rozumie,
– chciałbyś rozwijać zainteresowania,
– chcesz pochwalić się sukcesem,
– po prostu: chcesz porozmawiać…J
Rodzicu!
Gdy widzisz, ze Twoje dziecko ma problemy, trudno Ci nawiązać z nim dobre relacje, martwisz się o niego…
Zapraszam.
Na dobry początek:
– mów dziecku, ze je kochasz,
– akceptuj uczucia swojego dziecka – ma prawo być zdenerwowane, smutne (ale wyciszaj niepożądane zachowania agresywne),
– zachęcaj do podejmowania wyzwań lecz nie stawiaj za wysoko poprzeczki,
– chwal dobre zachowania swojego dziecka (wzmacniaj je) Bardzo ładnie posprzątałeś pokój, Pomogłaś mi tym, że zrobiłaś zakupy, dziękuję, itp.
– Ustal zasady panujące w Waszym domu i sam też ich przestrzegaj: w naszym domu nie mówimy brzydkich wyrazów, w naszym domu każdy sprząta po sobie po posiłku,
– bądź konsekwentny: egzekwuj polecenia – bez przemocy lub poniżania,
– bądź dobrym przykładem.
Gabinet Profilaktyki Zdrowotnej i Pomocy Przedlekarskiej
Pielęgniarka – Anna Flak
Pielęgniarka – Mirosława Brzezińska