Pedagog – mgr Iwona Tomczyk-Król
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7:00 – 10:00
Wtorek: 8:30 – 12:30
16:30 – 18:00 konsultacje dla rodziców
Środa: 9:30 – 12:30
Czwartek: 7:00 – 12:30
Piątek: 7:00 – 12:00
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Niebieska Karta – link do pobrania
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jednym z wielu zadań nas, osób dorosłych, pełniących rolę rodziców, dziadków, nauczycieli, opiekunów jest socjalizacja dzieci, które naśladując nasze postępowanie uczą się życia. Z przykrością stwierdzić należy, że my dorośli nie potrafimy wywiązywać się z tego obowiązku. Często nasze postępowanie jest niezgodne z tym, co usiłujemy tłumaczyć dzieciom. To co robimy, różni się znacznie od tego co mówimy do naszych pociech, a dziecko uczy się przecież głównie poprzez naśladownictwo. Do tego dochodzi fakt, iż przyszło nam żyć w czasach ogromnego pośpiechu, w którym nie zawsze mamy czas okazywać naszym dzieciom tyle uczucia ile one same by chciały. Pośpiech w szkole, w domu, tysiące dodatkowych obo-wiązków nałożonych na dziecko, niejednokrotnie powoduje u naszych milusińskich problemy emocjonalne, a co za nimi idzie zaburzenia zachowania. Dziecko chce zwrócić na siebie uwagę, niekoniecznie w sposób którego my dorośli życzylibyśmy sobie. Czasem niegrzeczne zachowanie dziecka jest wołaniem o pomoc. Dzieci nie potrafią same sobie poradzić z negatywnymi emocjami i stają się bardziej agresywne albo wycofane w kontaktach społecznych, może doprowadzić do różnych form niedostosowania społecznego oraz, poważnych problemów emocjonalnych. Pedagog w szkole jest rzecznikiem praw ucznia oraz koordy-natorem wszystkich działań podejmowanych w celu niesienia mu pomocy. Pedagog jest specjalistą w dziedzinie wychowania, rozwiązywania problemów z jakimi boryka się dziecko i jego rodzice. Pedagog prowadzi na terenie szkoły różne form zajęć indywidualnych i grupowych. Służy on swoją pomocą dorosłym opiekunom dzieci, którzy nie potrafią poradzić sobie z problemami wychowawczymi w domu.
Nie należy wstydzić się korzystać z pomocy pedagoga. Ważne jest przecież dobro dziecka. Dbajmy razem o prawidłowy rozwój psychofizyczny i społeczny naszych dzieci, a będą one szczęśliwe. Zapewnijmy im poczucie bezpieczeństwa i możliwość optymalnego rozwoju przez naukę, zabawę oraz realizację ich marzeń. Wspólnie wzmacniajmy ich poczucie własnej wartości, a będziemy spokojni o ich przyszłość oraz dumni z ich efektów w nauce.
Szanowny Rodzicu/ Opiekunie !!!
Do pedagoga szkolnego możesz zwrócić się w przypadku gdy:
- Niepokoi Cię zachowanie dziecka.
- Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich relacjach z nim.
- Masz pytanie dotyczące wyników w nauce dzieckai j ego funkcjonowania w szkole
- Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania.
- Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić.
- Szukasz pomocy w trudnych sytuacjach życiowych.
Drogi Uczniu!!!
Zapraszam Cię do swojego gabinetu gdy:
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
- Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
- Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.
- Chciałbyś z kimś porozmawiać.
- Chciałbyś pomóc innym, a nie wiesz w jaki sposób (może zainteresuje Cię wolontariat ?).
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
Pamiętaj!!!
- Pedagog wysłucha Cię życzliwie i z uwagą.
- Zapewni dyskrecję i anonimowość.
- Pomoże znaleźć wyjście z trudnej sytuacji.
Psycholog – mgr Magdalena Gajda
Godziny pracy:
Poniedziałek: 11:50 – 16:00
Wtorek: 7:30 – 8:45
Środa: 11:50 – 17:00
Czwartek: 7:30 – 9:45
Piątek: 7:30 – 8:45
Działania psychologa szkolnego mają na celu:
- dobro uczniów:
- dbanie o prawidłowy rozwój,
- wspieranie mocnych stron,
- rozwijanie ich zdolności, umiejętności oraz zainteresowań,
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych,
- pomoc w sytuacjach kryzysowych.
Praca psychologa polega na rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych dziecka, prowadzeniu rozmów wspierających z uczniem, rozmów dyscyplinujących, prowadzeniu zajęć indywi-dualnych z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych (podczas zajęć usprawniamy zaburzone funkcje poznawcze).
Rodzice mogą liczyć na pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, nauczyciele na wsparcie psychologiczne na terenie szkoły oraz ustalanie wspólnych oddziaływań wychowawczych.
Uczniu!
Zapraszam Cię na rozmowę, gdy:
– masz trudności w szkole lub domu, popadasz w konflikty z kolegami,
– chciałbyś się lepiej uczyć,
– chciałbyś nauczyć się, jak radzić sobie z trudną sytuacją,
– w Twoim życiu zdarzyło się cos przykrego,
– czujesz, ze nikt Cię nie rozumie,
– chciałbyś rozwijać zainteresowania,
– chcesz pochwalić się sukcesem,
– po prostu: chcesz porozmawiać…J
Rodzicu!
Gdy widzisz, ze Twoje dziecko ma problemy, trudno Ci nawiązać z nim dobre relacje, martwisz się o niego…
Zapraszam.
Na dobry początek:
– mów dziecku, ze je kochasz,
– akceptuj uczucia swojego dziecka – ma prawo być zdenerwowane, smutne (ale wyciszaj niepożądane zachowania agresywne),
– zachęcaj do podejmowania wyzwań lecz nie stawiaj za wysoko poprzeczki,
– chwal dobre zachowania swojego dziecka (wzmacniaj je) Bardzo ładnie posprzątałeś pokój, Pomogłaś mi tym, że zrobiłaś zakupy, dziękuję, itp.
– Ustal zasady panujące w Waszym domu i sam też ich przestrzegaj: w naszym domu nie mówimy brzydkich wyrazów, w naszym domu każdy sprząta po sobie po posiłku,
– bądź konsekwentny: egzekwuj polecenia – bez przemocy lub poniżania,
– bądź dobrym przykładem.
Gabinet Profilaktyki Zdrowotnej i Pomocy Przedlekarskiej
Pielęgniarka – Anna Flak
Pielęgniarka – Mirosława Brzezińska