Skip to the content

Szkoła Podstawowa nr 11 im. Władysława Broniewskiego w Będzinie

Menu
  • Strona główna
  • Wydarzenia szkolne
  • O szkole
    • RODO
    • Historia
    • Patron
    • Integracja
    • Kadra
    • Dzwonki
    • Statut Szkoły
    • Wewnątrzszkolne ocenianie
    • Profilaktyka
    • Biblioteka
    • Świetlica
    • Oddział przedszkolny
    • Aktualne projekty
    • Poradnictwo
    • Publikacje
  • Uczeń
    • E-Dziennik
    • Nauczanie zdalne
    • Rekrutacja do szkół średnich
    • Egzamin ósmoklasistów
    • Doradztwo zawodowe
    • Samorząd Uczniowski
  • Rodzice
    • Zapisy do klas pierwszych
    • Informacje dla rodziców
    • Rada rodziców
    • Obiady
  • Informacje dot. COVID-19
  • Kontakt
  • Deklaracja Dostępności

Poradnictwo

Pedagog
Psycholog
Pielęgniarka
Pedagog

Pedagog – mgr Iwona Tomczyk-Król

 

Godziny pracy:

Poniedziałek: 7:00 – 10:00
Wtorek:  8:30 – 12:30
              16:30 – 18:00 konsultacje dla rodziców
Środa: 9:30 – 12:30
Czwartek: 7:00 – 12:30
Piątek: 7:00 – 12:00 

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Niebieska Karta – link do pobrania

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Kampania “POSTAW NA RODZINĘ”

Jednym z wielu zadań nas, osób dorosłych, pełniących rolę  rodziców, dziadków, nauczycieli, opiekunów jest socjalizacja dzieci, które naśladując nasze postępowanie uczą się życia. Z przykrością stwierdzić należy, że my dorośli nie potrafimy wywiązywać się z tego obowiązku. Często nasze postępowanie jest niezgodne z tym, co usiłujemy tłumaczyć dzieciom. To co robimy, różni się znacznie od tego co mówimy do naszych pociech, a dziecko uczy się przecież głównie poprzez naśladownictwo. Do tego dochodzi fakt, iż przyszło nam żyć w  czasach ogromnego pośpiechu, w którym nie zawsze mamy czas okazywać naszym dzieciom tyle uczucia ile one same by chciały. Pośpiech w szkole, w domu, tysiące dodatkowych obo-wiązków nałożonych na dziecko, niejednokrotnie powoduje u naszych milusińskich  problemy emocjonalne, a co za nimi idzie zaburzenia zachowania. Dziecko chce zwrócić na siebie uwagę, niekoniecznie w sposób którego my dorośli życzylibyśmy sobie. Czasem niegrzeczne zachowanie dziecka jest wołaniem o pomoc.  Dzieci nie potrafią same sobie poradzić z negatywnymi emocjami i stają się bardziej agresywne albo wycofane w kontaktach społecznych, może doprowadzić do różnych form niedostosowania społecznego oraz, poważnych problemów emocjonalnych. Pedagog w szkole jest rzecznikiem praw ucznia oraz koordy-natorem wszystkich działań podejmowanych w celu niesienia mu pomocy. Pedagog jest specjalistą w dziedzinie wychowania, rozwiązywania problemów z jakimi boryka się dziecko i jego rodzice.  Pedagog  prowadzi na terenie szkoły różne form zajęć indywidualnych i grupowych. Służy on  swoją pomocą dorosłym opiekunom dzieci, którzy nie potrafią poradzić sobie z problemami wychowawczymi w  domu. 

Nie należy wstydzić się korzystać z pomocy pedagoga. Ważne jest przecież dobro dziecka. Dbajmy razem o prawidłowy rozwój psychofizyczny i społeczny naszych dzieci, a będą one szczęśliwe. Zapewnijmy im poczucie  bezpieczeństwa i możliwość optymalnego rozwoju przez naukę, zabawę oraz realizację ich marzeń. Wspólnie wzmacniajmy ich poczucie własnej wartości, a będziemy spokojni o ich przyszłość oraz dumni z ich efektów w nauce.

 

Szanowny Rodzicu/ Opiekunie !!!

Do pedagoga szkolnego możesz zwrócić się w przypadku  gdy:

  • Niepokoi Cię zachowanie dziecka.
  • Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich  relacjach z nim.
  • Masz pytanie dotyczące wyników w nauce dzieckai j ego funkcjonowania w szkole
  • Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania.
  • Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić.
  • Szukasz pomocy w  trudnych  sytuacjach życiowych.

 

Drogi Uczniu!!!

Zapraszam Cię do swojego gabinetu gdy:

  • Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
  • Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
  • Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
  • Masz problem i nie wiesz jak go           rozwiązać.
  • Chciałbyś z kimś porozmawiać.
  • Chciałbyś pomóc innym, a nie wiesz w jaki sposób (może zainteresuje Cię wolontariat ?).
  • Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

 Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.  

    Pamiętaj!!!

  • Pedagog wysłucha Cię życzliwie i z uwagą.
  • Zapewni dyskrecję i anonimowość.
  • Pomoże znaleźć  wyjście z trudnej  sytuacji.
Psycholog

Psycholog – mgr Magdalena Gajda

 

Godziny pracy:

Poniedziałek: 11:50 – 16:00
Wtorek:  7:30 – 8:45
Środa: 11:50 – 17:00
Czwartek: 7:30 – 9:45
Piątek: 7:30 – 8:45

Działania psychologa szkolnego mają na celu:

  •  dobro uczniów:
  •  dbanie o prawidłowy rozwój,
  • wspieranie mocnych stron,
  • rozwijanie ich zdolności, umiejętności oraz zainteresowań,
  • minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych,
  • pomoc w sytuacjach kryzysowych.

Praca psychologa polega na rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych dziecka, prowadzeniu rozmów wspierających z uczniem, rozmów dyscyplinujących, prowadzeniu zajęć indywi-dualnych z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych (podczas zajęć usprawniamy zaburzone funkcje poznawcze).

Rodzice mogą liczyć na pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, nauczyciele na wsparcie psychologiczne na terenie szkoły oraz ustalanie wspólnych oddziaływań wychowawczych.

Uczniu!

Zapraszam Cię na rozmowę, gdy:

– masz trudności w szkole lub domu, popadasz w konflikty z kolegami,

– chciałbyś się lepiej uczyć,

– chciałbyś nauczyć się, jak radzić sobie z trudną sytuacją,

– w Twoim życiu zdarzyło się cos przykrego,

– czujesz, ze nikt Cię nie rozumie,

– chciałbyś rozwijać zainteresowania,

– chcesz pochwalić się sukcesem,

– po prostu: chcesz porozmawiać…J

Rodzicu!

Gdy widzisz, ze Twoje dziecko ma problemy, trudno Ci nawiązać z nim dobre relacje, martwisz się o niego…

Zapraszam.

 

Na dobry początek:

– mów dziecku, ze je kochasz,

– akceptuj uczucia swojego dziecka – ma prawo być zdenerwowane, smutne (ale wyciszaj niepożądane zachowania agresywne),

– zachęcaj do podejmowania wyzwań lecz nie stawiaj za wysoko poprzeczki,

– chwal dobre zachowania swojego dziecka (wzmacniaj je) Bardzo ładnie posprzątałeś pokój, Pomogłaś mi tym, że zrobiłaś zakupy, dziękuję, itp.

– Ustal zasady panujące w Waszym domu i sam też ich przestrzegaj: w naszym domu nie mówimy brzydkich wyrazów, w naszym domu każdy sprząta po sobie po posiłku,

– bądź konsekwentny: egzekwuj polecenia – bez przemocy lub poniżania,

– bądź dobrym przykładem.

 

Pielęgniarka

Gabinet Profilaktyki Zdrowotnej i Pomocy Przedlekarskiej 

 

Pielęgniarka – Anna Flak

Pielęgniarka – Mirosława Brzezińska